Returer & Reklamation

. Ångerrätt (14 dagar)

  • Som privatperson har du 14 dagars ångerrätt enligt lag.
  • Du kan ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du eller någon du anlitat har tagit emot varan.
  • Undantag:
    • Varor tillverkade efter dina önskemål eller med personlig prägel.
    • Varor som inte kan returneras av hygieniska skäl (t.ex. bett).
    • “Beställningsvaror” märkta så i webbutiken.
    • Använda eller skadade varor.
    • Läder produkter, skillnader i lädrets utseende anses inte vara defekta.

2. Villkor för Retur och Byte

  • Varor måste vara i “väsentligt oförändrat skick” (etiketter, skyddsplast kvar).
  • Kvitto, faktura eller följesedel måste bifogas.
  • Varor ska packas väl och skickas tillbaka på samma sätt som de levererades.
  • Kontakta och få ett godkännande av återförsäljaren innan returnering.

3. Återbetalning

  • Återbetalning sker med samma betalsätt som vid köp.
  • Normalt inom 14 dagar efter att vi fått varan.
  • Vi kan vänta med återbetalning tills vi fått varan.

4. Fraktkostnader

  • Vid ångerrätt betalar du returfrakten.
  • Vid fel på varan betalar vi returfrakten och byter till en ny.
  • Om vi inte kan leverera en ny vara återbetalas hela köpet.
  • Vi rekommenderar spårbar frakt.
  • Vid garantireparationer betalar du frakt/transport.
  • Import/exportkostnader ersätts inte.

5. Försenad Leverans

  • Försenad leverans är inte skäl för reklamation, om inte annat avtalats.

6. Reklamationer

  • Vi kan neka reklamation om varan är felfri.
  • Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) riktlinjer (www.arn.se).
  • Mer info: www.konsumentverket.se.

7. Returadress

Carriage Driving Nordic AB

Sköntorpsvägen 126

120 53 Årsta

Rulla till toppen