Returer & Reklamation
. Ångerrätt (14 dagar)
- Som privatperson har du 14 dagars ångerrätt enligt lag.
- Du kan ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du eller någon du anlitat har tagit emot varan.
- Undantag:
- Varor tillverkade efter dina önskemål eller med personlig prägel.
- Varor som inte kan returneras av hygieniska skäl (t.ex. bett).
- “Beställningsvaror” märkta så i webbutiken.
- Använda eller skadade varor.
- Läder produkter, skillnader i lädrets utseende anses inte vara defekta.
2. Villkor för Retur och Byte
- Varor måste vara i “väsentligt oförändrat skick” (etiketter, skyddsplast kvar).
- Kvitto, faktura eller följesedel måste bifogas.
- Varor ska packas väl och skickas tillbaka på samma sätt som de levererades.
- Kontakta och få ett godkännande av återförsäljaren innan returnering.
3. Återbetalning
- Återbetalning sker med samma betalsätt som vid köp.
- Normalt inom 14 dagar efter att vi fått varan.
- Vi kan vänta med återbetalning tills vi fått varan.
4. Fraktkostnader
- Vid ångerrätt betalar du returfrakten.
- Vid fel på varan betalar vi returfrakten och byter till en ny.
- Om vi inte kan leverera en ny vara återbetalas hela köpet.
- Vi rekommenderar spårbar frakt.
- Vid garantireparationer betalar du frakt/transport.
- Import/exportkostnader ersätts inte.
5. Försenad Leverans
- Försenad leverans är inte skäl för reklamation, om inte annat avtalats.
6. Reklamationer
- Vi kan neka reklamation om varan är felfri.
- Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) riktlinjer (www.arn.se).
- Mer info: www.konsumentverket.se.
7. Returadress
Carriage Driving Nordic AB
Sköntorpsvägen 126
120 53 Årsta